Többszörösen
tört személyiség! Ezt a jelenséget igazából disszociatív személyiségzavarnak
hívják, aminek a definíciója a következő. Lelki
zavar, melynek meghatározó jellemzője, hogy az egyénnek két vagy több
elkülönült személyisége van, saját névvel, emlékezetkiesésekkel (vagy anélkül),
melyek között kisebb-nayobb átjárás lehetséges. Tünete a fejfájás és az
emlékezetkihagyás. Túl nagy nyomás vagy stressz hatására vált személyiséget az
egyén. Gyógyítása csak a személyiség egybeolvasztásával lehetséges, ami
rendkívül nehéz és hosszú folyamat. Kialakulásának oka, súlyos traumatizáló
élmény, nagy eséllyel gyerekkorban, ami elől az egyén menekülni akar.
Több
film is foglalkozik a kettős-személyiséggel, mint a Psycho, a Legbelső félelem,
a Magasfeszültség, vagy a Harcosok klubja.
De
most nem ezekről az esetekről, filmekről lesz szó. Ebben a cikkben olyan
esteket dolgozok fel, amik nagyobb érdeklődésre adhatnak számot, amiatt, hogy a
kialakult személyiségek száma magas, illetve kirívóan magas. Több szempont
szerint fogok elemezni, ezekkel igyekezvén összehasonlítani őket. Ezek a kiragadott
példák nagyrészt filmekből merítődtek, de lesz köztük igaz történet is.
Tara
Gregson
Középkorú,
házas, van két kamasz (odó) gyermeke, festő, és nem mindig érzi jól magát a
bőrében. Egy szexuális zaklatás törte meg a személyiségét.
- T: vad, füvezős, provokatív tini, aki jól kijön
az asszony tinilányával, mert megérti a szexualitását, meg vásárolni
viszi, mint afféle barátnő. Időnként el akarja csábítani Tara férjét. Ez a
személyiség a nő elfojtott szexualitásából szabadult ki.
- Alice: igazi házitündér, tökéletes anya, aki
hisz a régi értékrendekben. Mindig jól néz ki, amolyan ’50-es évekbeli
háziasszony. Saját gyereket akar, mert nem érzi magáénak a két már
meglévőt. Ő a domináns személyiség, ő az, aki ismeri az összes alteregót és tudja
ki mit csinál. Szerinte a fő személyiség túlságosan gyenge. Őt az asszony
tökéletesedési vágya hozta létre.
- Buck: férfi, aki kedveli a nőket, a sört, a
motorokat, verekszik, dohányzik, hangos és idegesítő. Folyton kikezd a
főszemélyiség barátnőivel. Őt Tara dühe hozta létre.
Shirley
Ardell Mason(1923-1998)
Tehetséges
festő volt, akinek egész életét belengte a betegsége. Édesanyja skizofrén volt,
ijesztő tünetekkel. Az anyjának ez az állapota törte arabokra az akkor még
kislány személyiségét.
- Victoria Antoinette Scharleau (1926), becenevén
Vicky, egy magabiztos, kifinomult francia lány. Ő a domináns személyiség, ismeri a
többieket is, maga Shirley is kedveli. Ez a személyiség jellemzi leginkább
a főszemélyiséget, vagyis azt a valakit, akit el tudna fogadni, mint
önnönmagát. Ha egészséges lenne, de mivel nem az, szüksége van erre a
személyiségre.
- Peggy Lou Baldwin (1926), önző, bigott és
gyakran dühös. Ő és Peggy Ann nem ismerik el Shirley anyját a sajátjuknak.
Ő és a hasonmása, de nevezzük ikertestvérnek, egy érem két oldala, amik
küzdenek Shirley-ben. A nő nem képes egyik ’lány’ tulajdonságait sem
100%-osan a magáénak vallani, ezért tört le egyszerre két darab is a
személyiségéből, amikor létrehozta az ikreket. Érdekes momentum, hogy a
két ’lány’ egy dologban egyetért, nem ismerik el anyjuknak azt a nőt, aki
végülis megtörte a főszemélyiséget, gyakorlatilag megtagadják. Őket az anyja
iránti ellenállása alkothatta.
- Peggy Ann Baldwin (1926), Peggy Lou hasonmása,
de inkább félénk, mint dühös.
- Mary Lucinda Saunders Mason (1933), figyelmes,
elmélkedő, otthonülő típus. Ő akkor bukkan fel, amikor Shirley épp
menstruál. A nők érzékenyek ebben az állapotukban, főleg akkoriban, amikor
még igazából gyógyszerek sem enyhítették a fájdalmát. Az akkor már törött
személyiségnek szüksége volt valakire, azokban a napokban, hogy
elmenekülhessen, így alkotta meg Mary-t, jó eséllyel azon a napon, amikor
először élte át ezt a dolgot.
- Marcia Lynn Mason (1927), rendkívül érzelmes
író és festő. Shirley festő volt, így megalkotta önnön tökéletes
példányát, hiszen önmagát nem tartotta annak.
- Vanessa Gail Mason (1935), drámai hajlamú,
vidámságot kedvelő, tehetséges zenész. Őt valószínűleg a lány felszabadultsági
vágya hozta létre, ő volt a gondtalanabb énje.
- Mike Mason (1928), Shirley egyik férfi énje a
kettőből, kőműves-ács
- Sid Mason (1928), Shirley második férfi énje.
Ács és ezermester. Sid Shirley monogramjáról kapta a nevét. Ez azt
jelenti, hogy Mason igazi énjét Samnek hívhatták (Shirley Ardell Mason). Mike és Sid Shirley apját
és nagyapját jelképezik, akik nem vettek részt a gyermeknevelésben, és ezt
a lány sosem bocsátotta meg nekik. Ennek a két férfinak az árulása tört le
két újabb darabot a lány személyiségéből, mert bár képtelen volt megbocsátani,
elengedni sem tudta őket.
- Nancy Lou Ann Baldwin (nem ismert az időpont),
a politikában a bibliai próféciák beteljesülését látta, és rettentően félt
a római katolikusoktól. Emellett utálja Shirley anyját. Érdekes
személyiség, akit valószínűleg a lány egy ezoterikusabb énje hozott létre,
aki hitt és félt. De itt is megjelenik az anya, ami arra enged
következtetni, hogy a nő vagy ilyen személyiség volt, vagy pont az
ilyeneket vetetette meg.
- Shirley Ann Mason (1928), beteges mértékben
közönyös, depressziós. Abban az időben jött létre, amikor Shirley anyja
megbetegedett. Egyértelműen a fájdalom hozta létre. A lány azért alkotta
meg, hogy elmenekülhessen az anyja betegsége elől, hogy legyen valaki, aki
helyette aggódik, akinek helyette fáj.
- Ruthie Mason (nem ismert az időpont), kisbaba,
a kevésbé fejlett ének egyike. A gyerek, aki igazából ő nem lehetett,
miután az anyja beteg lett.
- Clara Mason (nem ismert az időpont), mélyen
vallásos és rendkívül kritikus Shirleyvel. A lány sosem volt elégedett magával,
nem tartotta magát elég jónak, félt a kudarcoktól. Az önbizalomhiánya alkotta
meg ezt a személyiséget.
- Helen Mason (1929), nagyon fél, de elszánt,
hogy megvalósítsa magát. Az igyekvő én, aki törekszik a javulásra.
- Marjorie Mason (1928), derűs, életigenlő,
szeret nevetni. Olyasmi, mint Vanessa, a gondtalanság személyisége.
Shirley élete tele volt nyomással, megfeleléssel, és vágyott a nyugalomra,
a szabadságra.
- A szőke (1946), meg nem nevezett, optimista
örök tinédzser. A lány gondtalan tiniénje, aki szintén nem lehetett akkoriban.
Cha
Do Hyun
Középkorú,
egy nagyvállalat eljövendő örököse, jómódú. Nemigen érzi jól magát a bőrében,
fél önmaga lenni, mert titkolnia kell a betegségét. Szerény, kedves, odaadó és
elfogadó. Nyolc éves korában tört meg a személyisége, amikor megpróbálta megakadályozni
az apját, hogy ne verjen össze egy kislányt, immáron sokadszorra.
- Shinsegi: Ő a domináns személyiség, aki túl
gyengének tartja a férfit. Erőszakos, verekedős, de gyereket és nőt sose
bánt. Az öltözködési stílusa kifinomult, de egy cseppet sem érdekli, ha
megbánt másokat. Ő az a személyiség, aki mindenre emlékszik, mindent tud
és irányít. Őt a férfi dühös, magatehetetlen fájdalma hozta létre még
nyolc éves korában. Ő azért született, hogy elnyelje a férfi minden fájdalmát,
és bosszút álljon. Akkor jön elő, ha erőszak, fájdalom éri a fő
személyiséget.
- Perry Park: 40 éves, aki szereti a horgászatot
és a különböző robbanószereket. Tájszólásban beszél. Ő azért jött létre,
mert a gyerek visszavágyta azt a férfit, aki az apja volt egykor, mielőtt
elkezdett szörny lenni. Ugyanis akkoriban
ígérte meg a fiának, hogy majd vesznek egy hajót, aminek PP lesz a neve és
együtt horgásznak majd. Ez sosem következett be, a gyerek pedig megalkotott
egy új apaképet, aki mindig akkor jelenik meg, amikor a férfinak szüksége
van rá, bár maga sem tudja.
- Ahn Yo-seob: 17 éves diák, aki nagyon szépen rajzol,
fest, igazán tehetséges. Ő akkor jelenik meg először, amikor a férfi
öngyilkosságot kísérel meg a középiskolában. Ezután mindig előkerül, amikor
a férfi már feladná. Vágyik a halál után, mert fél élni.
- Ahn Yo-Na: Ahn Yo-seob ikerhuga, aki imádja a
fiúzenekarokat, énekeseket, színészeket. Igazi fangirl, hangos, feltűnő és
imád színesen, csajosan öltözködni. Nem lehet vele bírni, folyton meglép,
és zűrt kever. Folyamatosan kikezd a főszemélyiség barátaival. Akkor bukkan
fel, amikor a férfit extrém lelki fájdalom, vagy stressz éri, aminek
elviselése már nagy elszántságot igényelne. Ez a lány ’szabadítja fel’ a
fájdalmát és ad neki egy kis gondtalanságot.
- Na-na: Ő egy 7 éves kislány, akinek tulajdonképpen
a maciját hívják Nanának. Azt a kislányt személyesíti meg, akit a férfi apja
rendszeresen vert. C.D.H. nagyon szerette azt a kislányt, ő volt a legjobb
barátja és nagyon szerette volna megvédeni, de nem tudta.
- Mr. X.: a legutolsó személyiség, aki nagyon
titokzatos. Ő Nana apjaként jelenik meg amúgy. Ő a főszemélyiséget próbálja
terelgetni.
Malcolm
Rivers
Ítéletére
váró gyilkos, akit igen sötét és zűrzavaros múlt övez. Gyermekként traumatizálták,
bántalmazták, emiatt törött meg a személyisége.
- Ed Dakota: exzsaru, most limuzinsofőr. Ő a
főszemélyiség kapcsolata a külvilággal. Jelleme: a segítő. Fenntartja a
rendet, és igyekszik mindenkinek segíteni. Valószínűleg a zsaru az, aki a
gyermek Malcolm-ból lehetett volna.
- Paris Nevada: prostituált. A lány szeretne
elmenekülni a múltja elől és új életet kezdeni. Ez a nő jelképezi Malcolm anyját,
aki szintén prostituált volt és emiatt is gyilkolták meg. A férfi a nőnek
állított emléket ezzel a személyiséggel és igyekszik ’megmenteni’, ahogyan
azt az anyjának is tennie kellett volna magával.
- Lou Isiana és Ginny Virginia: ifjú házasok. Az
ő kapcsolatuk enyhén szólva sem tökéletes, leginkább az asszony miatt. Ez a
pár jelképezi Malcolm szüleit, vagyis a házasságukat, amit az anyja tett
tönkre.
- Caroline Suzanne: ’80-as évekbeli színésznő, aki
szintén az anyának állít emléket, mert abban a korban élt, illetve a
színésznő hozzáállása tükrözi Malcolm anyjának hozzáállását.
- Larry Washington: hoteltulajdonos. Valójában csak
egy csaló, aki betette a motel valódi tulajdonosát a fagyasztóba, és
átvette a helyét.
- York család-Alice, George és Timmy: A kisfiú a domináns
személyiség, de képes a rejtőzködésre, ő áll minden mögött. Ez a család
szintén Malcolm családjának állít emléket. Alice, a haldokló asszony, mint
Rivers édesanyja a halála napján. Vagy Timmy, a fájdalomtól megnémult
gyerek, mint maga Malcolm egykor. Timmy egyébként pont annyi idős, mint, amikor
a főszemélyiség anyját megölték.
- Robert Maine: egy elítélt bűnöző, aki Malcolmot
jelképezi, akit gyilkossággal vádolnak.
- Samuel Rhodes: egy szökött bűnöző, aki felvette
egy zsaru identitását, és úgy tesz, minta rabtársát szállítaná át. Egy csaló
gyilkos, akinek van agya, mert mindezt véghezvitte. Lehetne Malcolm alteregója
is, de ehhez inkább már Timmy elterelésének van köze.
Kevin
Wendell Crumb
Egész
életét végigkísérte a betegsége, sosem volt önmaga. Az anyja bántalmazta, ezért
tört meg a személyisége.
- Barry S.: ő a domináns személyiség, gyakorlatilag
irányítja a többit. Kifinomult stílusa van.
- Dennis: szemüveget visel, lányokat rabol el.
Mániákus, mint a főszemélyiség anyja, szereti a tisztaságot. Ő az egyik, aki
a többi személyiségre vigyáz.
- Patricia asszony: idősebb nő, aki szereti a
precizitást, a tökéletességet. Ő a csapat másik őrzője, igazi anyatípus.
Dennis és ő igyekeznek elnyomni Barry-t, hogy uralhassák Kevint.
- Hedwig: naív 9 éves fiú. Szereti a zenét és a
táncot. Ő az egyetlen, aki akkor jön és megy Kevin testében, amikor akar.
- Jade: flörtölő, vlogoló, cukorbeteg tinilány.
- Orwell: idős történész, aki nem támogatja Beast
kiengedését.
- Beast: a szörnyeteg, ő a legutolsó személyiség.
Állatok ereje van benne, abból az állatkertből, ahol a főszemélyiség
dolgozott. Gyilkos és kezelhetetlen, a személyiségek szabadítják el.
- Heinrich: aggódik a csapatért.
- Samuel: ő is aggódik a csapatért.
- Mary Reynolds
- Ian: akcentussal beszél és ő Mary Reynolds
ikertestvére.
- Norma: udvarias, állandóan szabadkozó asszony.
- Mr. Pritchard: ő egy professzor, nagyon okos.
- Luke: elég nagyszájú.
- Goddard
- Bernice
- Polly
- Rakel
- Felida
- Ansel
- Jalin
- Kat
- BT
Crumb
személyiségeit több csoportra lehet bontani.
- Domináns személyiség: Ez mindig az a
személyiség, aki a legnagyobb hatást gyakorolja a fő személyiségre.
Legtöbbször az, aki az egyén maga is lenni akar, vagy pont önnönmaga.
- Az anya/Őrszem: Dennis, Patricia. Mindketten
igyekeznek a többi személyiségre vigyázni, illetve teljesen elnyomni mind a
fő, mind a domináns személyiséget. Ezt a két identitást valószínűleg Crumb
zsarnoki anyja hívta életre.
- A tudós: Orwell, Mr. Pritchard. Mindkét férfi nagyon
okos, ami arra enged következtetni, hogy Crumb sem egy buta férfi, és meg
van benne a hajlam, hogy az eszére hallgasson, de nem képes rá egyedül.
- A védelmező: Heinrich, Samuel. Mindketten aggódnak
a csapatuk miatt, nem akarnak széthúzást, vagy összetűzést, csak egyben akarnak
maradni. Valószínűleg maga Crumb sem akarja elveszíteni a személyiségeit,
hiszen mindre szüksége van, ezért aggódik oly nagyon tudat alatt.
- A gondtalan: Luke, Jade. Crumb-nak is nagy
szüksége lenne a felszabadulásra, hiszen fogoly a saját testében.
- A gyermek: Hedwig egyértelműen az a kisfiú, akit
Crumb elvesztett az anyja ámokfutása alatt.
- A szörny: a végrehajtó. Az ő feladata pusztítani,
Crumb egy sötét oldala, amikor már szinte feladja. Ekkor veszi át a helyét
a szörny, a ’személyiségek gyilkosa’.
- A nők + a maradék: Mary, Norma, Bernice,
Polly, Rakel, Felida, Jalin, Kat, Patricia,
Jade. Ian, Goddard, Ansel, BT. A nők egyértelműen Crumb anyjának egyes
kivetülései. Vagy olyan tulajdonságok hordozói, amiket a fiú gyűlölt, vagy
olyanoké, amiket a fiú kívánt bele az édesanyjába. A többiek szerepe
ismeretlen, de nyílván Crumb egy tulajdonságát tükrözik, amik nem túl dominánsak.
+++
Valójában
nem akartam semmilyen konklúziót levonni a cikkel kapcsolatban, csupán azért
írtam meg, mert ez a téma elképesztően érdekes… Aztán, elkezdtem idézeteket
válogatni az egyik filmből a cikk mellé…
És
több dolog is eszembe jutott. Mindenféle következtetés vagy magyarázat nélkül
leírom őket, azután pedig az idézetek következnek, szintén különösebb indoklás
nélkül…
-
Mekkora
fájdalom kell ahhoz, hogy egy gyermek elméje darabokra törjön?
-
Mekkora
emberi, szülői mulasztás kell ahhoz, hogy ezt át kelljen élnie egy
kisgyereknek?
-
Hogyan
lehet úgy élni, hogy sosem vagy önmagad, vagy amikor igen, az sem te vagy?
-
Milyen
érzés lehet tudni, hogy több ember is lakik benned, akik között vannak nagyon
ijesztőek is, vagy olyanok, akik személyisége gyökeresen ellenkezik a tieddel,
vagy olyanok, akiket nem is ismersz?
-
Milyen
úgy elaludni, hogy nem tudod, te ébredsz e fel, vagy valaki más?
-
Milyen
lehet érezni, megszokni, és talán még meg is szeretni azokat, akik benned
élnek? Milyen lehet az, amikor el kell válnotok?
-
És
milyen lehet a saját elméd foglyaként élni, míg valaki más irányítja a tested?
A
kérdések után néhány megjegyzés…
-
Mindegyik
alanynak volt egy domináns személyisége, aki a legtöbbször volt jelen, aki a legtöbbet
tudta, és aki szerint a főszemélyiség nem elég erős a test birtoklásához.
-
Mindegyik
személyiség, mindegyik alanynál, válaszként jött létre egy-egy élethelyzetre, amit
a főszemélyiség képtelen volt kezelni.
-
Egyik
egyén sem volt oda attól, hogy darabokban volt a személyisége, az élete, mégis…
mindegyik hozzászokott a többiekhez, így vagy úgy, mert az élete részét képezték.
Sőt, sokszor segítették is őt, mert elfelejtett dolgokat, amikre sosem akart
visszaemlékezni többé, vagy megvédték a fájdalomtól, vagy törődtek vele, stb.
-
A
többiektől vett búcsú sosem volt könnyű vagy egyszerű.
-
Mindig
kellett valami, amibe az egyén kapaszkodhatott, amikor egyedül maradt önmagában…
mert teljesen egyedül képtelen lett volna végigcsinálni.
-
El
sem tudom képzelni, hogy mit érezhet az, akinek darabokra törik az elméjét…
+++
Idézetek
-
Emlékezz! 2015.01.07., 10
óra az időpont, amikor beléd szerettem.
-
…Ez egy módja annak,
hogy megmentse magát ebből a kegyetlen világból. Ez lehet a szív stratégiája…
-
Én, ezzel az arccal,
és ezzel a tekintettel, Cha Do Hyun vagyok.
-
Csak egy
szörnyeteg vagyok…
-
Mostantól, ahelyett,
hogy „Ölj meg”, inkább azt kérjétek, hogy ’Ments meg”. Még akkoris, ha ez
megtörténik, ti srácok, nem fogtok meghalni. Ti, srácok, még mindig élni
fogtok, idebenn. De ti, srácok, egy puzzle régóta szétszórt darabjai vagytok,
összerakva adjátok ki a tökéletes képet. Cha Do Hyun neve alatt, ti, srácok, a tökéletes
emberré válhattok.
-
Megígérem
neked ShinSegi, ha nem akadályozod meg, hogy randizzak vele, miután végre
összeszedtem a bátorságomat… ha nem
lopod el az időt, amit vele tölthetek… Megígérem neked tízszer, százszor és
több ezerszer… Megígérem, hogy a következő életemben neked adom a testem, az
összes időm és minden emlékem. Megígérem, hogy a következő életemben, én leszek
a te hamis képed. Tehát, kérlek, ne jelenj meg többé őelőtte. Kérlek, ne
lopd el ezt a szerelmet tőlem.
-
A
véletlen találkozás volt az első hibám. Sorssá formálni a véletlent, volt a
második hibám. Állandóan bátorítani, és végzetté formálni a sorsot, volt a harmadik
hibám. Engedni, hogy válasszon, az volt az utolsó hibám.
-
Miért kellett darabokra
törni a szívem, hogy aztán azoknak a daraboknak a jelentését magam találjam
ki?! Miután megkerestem az elveszett emlékeim, és összeszedtem szívem összetört
darabjait… látni kezdtem a teljes képet…
-
Nem számít, hogy
a rémálom milyen ijesztő, mert egyszer véget ér.
-
Milyen
az első szerelem? Ha először történik, akkor hálás. Ha újra megnyitod,
elmélkedős. Ha másodszor is megnyitod, szomorú. Ha harmadszor is megnyitod…
fájdalmas. Miután újra és újra megnyitod, míg rongyossá nem válik, meghasad a
szíved. És, amikor meghasad, addig
törődsz vele, míg el nem zsibbad. Ez az…
-
Ha meg akarsz halni,
akkor halj meg. De halj meg holnap! Ha holnap is úgy érzed, hogy meg akarsz halni,
akkor halj meg a következő napon. Ha azon a napon is még ugyanazt a fájdalmat
érzed, akkor halj meg a következő napon, vagy az azt követőn… akkor sem lesz
még túl késő. Ha mindennap így élsz, akkor jönni fog majd egy jobb nap. Jön egy
nap, amikor azt mondod magadnak: Jó, hogy nem öltem meg magam.
-
Ő volt az első, aki
kinyújtotta felém a kezét. Ő volt az, aki egy pillantásból észrevette, hogy
különböznek a szemeink. Ő volt az, aki megkérdezte a nevemet. Ő volt az, aki aggódva
várta. hogy visszatérjek. Ő volt az, aki a világ legmelegebb hóemberét adta
nekem. Ő volt az, aki olyan szavakat mondott nekem, amik felérnek ezer másikkal.
Ő volt az, aki már azzal boldoggá tett, hogy csak nézhettem őt. Ő volt az, akinek
ezt sosem tudom majd meghálálni, még, ha egész hátra lévő életemben próbálom
is.
- Gyerünk – Hová?
– Bárhová. Meneküljünk el. Az ijesztő emlékeink elől. – Rendben. Gyerünk.
Bárhol is van ez…
- Az egyetlen
dolog, amit akarok, az a szabadság.
- A bennem rejlő
dolgok teljesen megváltoztatnak. Elkábítanak és megkötözve egy sötét szobában
csapdába ejtenek. Az elvesztett időm darabjait és az eltaszított szerelem
emlékeit messzire száműzöm. Kitörölve őket, megszabadulok tőlük. Csupán egy
üres kagylóhéj marad utánuk hátra. Tudtom nélkül ordítok. Csupán ennyi emlékem
maradt. Jéghideg szívem feledésbe merül, amint elalszom. Meg akarok szabadulni a
fájdalomtól, mely leláncol. Valaki mentsen ki innen, a lelkemből, mely
csordultig van sebekkel.
Elrejtőztél egy helyre, melyet nem láthatok,
helyettem te viseled el a fájdalmat. Mikor haragom eggyé olvad velem, mély
álomba zuhanok és az elveszett emlékeimet hajszolom. Arra vágyom, hogy megleljem
az igazi énem, aki nem te vagy, de szívem horzsolásai túl súlyosak. Noha
igyekszem elrejteni, de a szívemben megbújtak előjönnek, és felébrednek. Szörnyű emlékeim
túloldalán találkoztam veled. Még az elveszett érzéseimet is megragadod, és a
zuhanásból felélesztesz engem. Próbálom nem elengedni a kezed, próbálom teljesen
kitörölni a rémálmokat. Olyan erősen
próbálkozok, ezen a helyen, ahol csapdába ejtettem magam.
Nem az irányít engem, aki bennem él. Nem az erős
gyógyszerek gyógyítanak meg engem, hanem a szerelem. Hangod, melyet a fülemben
hallok, felébreszt engem ebből az elveszett létből. Miután átölelsz és
megcsókolsz, eltűnik, és többé nem jelenik meg.
.
A mélyen árnyalt
égbolton téged látlak, kitől nem tudok elszakadni. Álmomból te ébresztesz fel
és újra megcsókolsz. Minden nap velem van az illatod, s a hangod, mely azt
suttogja: szeretlek. De te hol vagy?
Ki akarok törni a sötétségből, hogy megtaláljalak
téged, de meg se érinthetlek, át se ölelhetlek.
A megérinthetetlen éjszakai égbolton látom, amint visszafordulsz
és megmentesz engem, aki megtört. És egy képbe zárod be. Sajnálom, hogy
így ragaszkodom hozzád. Szomorúan kiáltom, hogy ne menj messzire. Elkeseredetten
hullnak újra a könnyeim, ha nem látlak újra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése