5/06/2019

Összetörve


Többszörösen tört személyiség! Ezt a jelenséget igazából disszociatív személyiségzavarnak hívják, aminek a definíciója a következő. Lelki zavar, melynek meghatározó jellemzője, hogy az egyénnek két vagy több elkülönült személyisége van, saját névvel, emlékezetkiesésekkel (vagy anélkül), melyek között kisebb-nayobb átjárás lehetséges. Tünete a fejfájás és az emlékezetkihagyás. Túl nagy nyomás vagy stressz hatására vált személyiséget az egyén. Gyógyítása csak a személyiség egybeolvasztásával lehetséges, ami rendkívül nehéz és hosszú folyamat. Kialakulásának oka, súlyos traumatizáló élmény, nagy eséllyel gyerekkorban, ami elől az egyén menekülni akar.
Több film is foglalkozik a kettős-személyiséggel, mint a Psycho, a Legbelső félelem, a Magasfeszültség, vagy a Harcosok klubja.

De most nem ezekről az esetekről, filmekről lesz szó. Ebben a cikkben olyan esteket dolgozok fel, amik nagyobb érdeklődésre adhatnak számot, amiatt, hogy a kialakult személyiségek száma magas, illetve kirívóan magas. Több szempont szerint fogok elemezni, ezekkel igyekezvén összehasonlítani őket. Ezek a kiragadott példák nagyrészt filmekből merítődtek, de lesz köztük igaz történet is. 

Tara Gregson
Középkorú, házas, van két kamasz (odó) gyermeke, festő, és nem mindig érzi jól magát a bőrében. Egy szexuális zaklatás törte meg a személyiségét.
  1. T: vad, füvezős, provokatív tini, aki jól kijön az asszony tinilányával, mert megérti a szexualitását, meg vásárolni viszi, mint afféle barátnő. Időnként el akarja csábítani Tara férjét. Ez a személyiség a nő elfojtott szexualitásából szabadult ki.
  2. Alice: igazi házitündér, tökéletes anya, aki hisz a régi értékrendekben. Mindig jól néz ki, amolyan ’50-es évekbeli háziasszony. Saját gyereket akar, mert nem érzi magáénak a két már meglévőt. Ő a domináns személyiség, ő az, aki ismeri az összes alteregót és tudja ki mit csinál. Szerinte a fő személyiség túlságosan gyenge. Őt az asszony tökéletesedési vágya hozta létre.
  3. Buck: férfi, aki kedveli a nőket, a sört, a motorokat, verekszik, dohányzik, hangos és idegesítő. Folyton kikezd a főszemélyiség barátnőivel. Őt Tara dühe hozta létre.

Shirley Ardell Mason(1923-1998)
Tehetséges festő volt, akinek egész életét belengte a betegsége. Édesanyja skizofrén volt, ijesztő tünetekkel. Az anyjának ez az állapota törte arabokra az akkor még kislány személyiségét.
  1. Victoria Antoinette Scharleau (1926), becenevén Vicky, egy magabiztos, kifinomult francia lány. Ő a domináns személyiség, ismeri a többieket is, maga Shirley is kedveli. Ez a személyiség jellemzi leginkább a főszemélyiséget, vagyis azt a valakit, akit el tudna fogadni, mint önnönmagát. Ha egészséges lenne, de mivel nem az, szüksége van erre a személyiségre.
  2. Peggy Lou Baldwin (1926), önző, bigott és gyakran dühös. Ő és Peggy Ann nem ismerik el Shirley anyját a sajátjuknak. Ő és a hasonmása, de nevezzük ikertestvérnek, egy érem két oldala, amik küzdenek Shirley-ben. A nő nem képes egyik ’lány’ tulajdonságait sem 100%-osan a magáénak vallani, ezért tört le egyszerre két darab is a személyiségéből, amikor létrehozta az ikreket. Érdekes momentum, hogy a két ’lány’ egy dologban egyetért, nem ismerik el anyjuknak azt a nőt, aki végülis megtörte a főszemélyiséget, gyakorlatilag megtagadják. Őket az anyja iránti ellenállása alkothatta.
  3. Peggy Ann Baldwin (1926), Peggy Lou hasonmása, de inkább félénk, mint dühös.
  4. Mary Lucinda Saunders Mason (1933), figyelmes, elmélkedő, otthonülő típus. Ő akkor bukkan fel, amikor Shirley épp menstruál. A nők érzékenyek ebben az állapotukban, főleg akkoriban, amikor még igazából gyógyszerek sem enyhítették a fájdalmát. Az akkor már törött személyiségnek szüksége volt valakire, azokban a napokban, hogy elmenekülhessen, így alkotta meg Mary-t, jó eséllyel azon a napon, amikor először élte át ezt a dolgot.
  5. Marcia Lynn Mason (1927), rendkívül érzelmes író és festő. Shirley festő volt, így megalkotta önnön tökéletes példányát, hiszen önmagát nem tartotta annak.
  6. Vanessa Gail Mason (1935), drámai hajlamú, vidámságot kedvelő, tehetséges zenész. Őt valószínűleg a lány felszabadultsági vágya hozta létre, ő volt a gondtalanabb énje.
  7. Mike Mason (1928), Shirley egyik férfi énje a kettőből, kőműves-ács
  8. Sid Mason (1928), Shirley második férfi énje. Ács és ezermester. Sid Shirley monogramjáról kapta a nevét. Ez azt jelenti, hogy Mason igazi énjét Samnek hívhatták (Shirley Ardell Mason). Mike és Sid Shirley apját és nagyapját jelképezik, akik nem vettek részt a gyermeknevelésben, és ezt a lány sosem bocsátotta meg nekik. Ennek a két férfinak az árulása tört le két újabb darabot a lány személyiségéből, mert bár képtelen volt megbocsátani, elengedni sem tudta őket.
  9. Nancy Lou Ann Baldwin (nem ismert az időpont), a politikában a bibliai próféciák beteljesülését látta, és rettentően félt a római katolikusoktól. Emellett utálja Shirley anyját. Érdekes személyiség, akit valószínűleg a lány egy ezoterikusabb énje hozott létre, aki hitt és félt. De itt is megjelenik az anya, ami arra enged következtetni, hogy a nő vagy ilyen személyiség volt, vagy pont az ilyeneket vetetette meg.
  10. Shirley Ann Mason (1928), beteges mértékben közönyös, depressziós. Abban az időben jött létre, amikor Shirley anyja megbetegedett. Egyértelműen a fájdalom hozta létre. A lány azért alkotta meg, hogy elmenekülhessen az anyja betegsége elől, hogy legyen valaki, aki helyette aggódik, akinek helyette fáj.
  11. Ruthie Mason (nem ismert az időpont), kisbaba, a kevésbé fejlett ének egyike. A gyerek, aki igazából ő nem lehetett, miután az anyja beteg lett.
  12. Clara Mason (nem ismert az időpont), mélyen vallásos és rendkívül kritikus Shirleyvel. A lány sosem volt elégedett magával, nem tartotta magát elég jónak, félt a kudarcoktól. Az önbizalomhiánya alkotta meg ezt a személyiséget.
  13. Helen Mason (1929), nagyon fél, de elszánt, hogy megvalósítsa magát. Az igyekvő én, aki törekszik a javulásra.
  14. Marjorie Mason (1928), derűs, életigenlő, szeret nevetni. Olyasmi, mint Vanessa, a gondtalanság személyisége. Shirley élete tele volt nyomással, megfeleléssel, és vágyott a nyugalomra, a szabadságra.
  15. A szőke (1946), meg nem nevezett, optimista örök tinédzser. A lány gondtalan tiniénje, aki szintén nem lehetett akkoriban.

Cha Do Hyun
Középkorú, egy nagyvállalat eljövendő örököse, jómódú. Nemigen érzi jól magát a bőrében, fél önmaga lenni, mert titkolnia kell a betegségét. Szerény, kedves, odaadó és elfogadó. Nyolc éves korában tört meg a személyisége, amikor megpróbálta megakadályozni az apját, hogy ne verjen össze egy kislányt, immáron sokadszorra. 
  1. Shinsegi: Ő a domináns személyiség, aki túl gyengének tartja a férfit. Erőszakos, verekedős, de gyereket és nőt sose bánt. Az öltözködési stílusa kifinomult, de egy cseppet sem érdekli, ha megbánt másokat. Ő az a személyiség, aki mindenre emlékszik, mindent tud és irányít. Őt a férfi dühös, magatehetetlen fájdalma hozta létre még nyolc éves korában. Ő azért született, hogy elnyelje a férfi minden fájdalmát, és bosszút álljon. Akkor jön elő, ha erőszak, fájdalom éri a fő személyiséget.
  2. Perry Park: 40 éves, aki szereti a horgászatot és a különböző robbanószereket. Tájszólásban beszél. Ő azért jött létre, mert a gyerek visszavágyta azt a férfit, aki az apja volt egykor, mielőtt elkezdett szörny lenni. Ugyanis akkoriban ígérte meg a fiának, hogy majd vesznek egy hajót, aminek PP lesz a neve és együtt horgásznak majd. Ez sosem következett be, a gyerek pedig megalkotott egy új apaképet, aki mindig akkor jelenik meg, amikor a férfinak szüksége van rá, bár maga sem tudja. 
  3. Ahn Yo-seob: 17 éves diák, aki nagyon szépen rajzol, fest, igazán tehetséges. Ő akkor jelenik meg először, amikor a férfi öngyilkosságot kísérel meg a középiskolában. Ezután mindig előkerül, amikor a férfi már feladná. Vágyik a halál után, mert fél élni.
  4. Ahn Yo-Na: Ahn Yo-seob ikerhuga, aki imádja a fiúzenekarokat, énekeseket, színészeket. Igazi fangirl, hangos, feltűnő és imád színesen, csajosan öltözködni. Nem lehet vele bírni, folyton meglép, és zűrt kever. Folyamatosan kikezd a főszemélyiség barátaival. Akkor bukkan fel, amikor a férfit extrém lelki fájdalom, vagy stressz éri, aminek elviselése már nagy elszántságot igényelne. Ez a lány ’szabadítja fel’ a fájdalmát és ad neki egy kis gondtalanságot.
  5. Na-na: Ő egy 7 éves kislány, akinek tulajdonképpen a maciját hívják Nanának. Azt a kislányt személyesíti meg, akit a férfi apja rendszeresen vert. C.D.H. nagyon szerette azt a kislányt, ő volt a legjobb barátja és nagyon szerette volna megvédeni, de nem tudta.
  6. Mr. X.: a legutolsó személyiség, aki nagyon titokzatos. Ő Nana apjaként jelenik meg amúgy. Ő a főszemélyiséget próbálja terelgetni.

Malcolm Rivers
Ítéletére váró gyilkos, akit igen sötét és zűrzavaros múlt övez. Gyermekként traumatizálták, bántalmazták, emiatt törött meg a személyisége.
  1. Ed Dakota: exzsaru, most limuzinsofőr. Ő a főszemélyiség kapcsolata a külvilággal. Jelleme: a segítő. Fenntartja a rendet, és igyekszik mindenkinek segíteni. Valószínűleg a zsaru az, aki a gyermek Malcolm-ból lehetett volna.
  2. Paris Nevada: prostituált. A lány szeretne elmenekülni a múltja elől és új életet kezdeni. Ez a nő jelképezi Malcolm anyját, aki szintén prostituált volt és emiatt is gyilkolták meg. A férfi a nőnek állított emléket ezzel a személyiséggel és igyekszik ’megmenteni’, ahogyan azt az anyjának is tennie kellett volna magával.
  3. Lou Isiana és Ginny Virginia: ifjú házasok. Az ő kapcsolatuk enyhén szólva sem tökéletes, leginkább az asszony miatt. Ez a pár jelképezi Malcolm szüleit, vagyis a házasságukat, amit az anyja tett tönkre.
  4. Caroline Suzanne: ’80-as évekbeli színésznő, aki szintén az anyának állít emléket, mert abban a korban élt, illetve a színésznő hozzáállása tükrözi Malcolm anyjának hozzáállását.
  5. Larry Washington: hoteltulajdonos. Valójában csak egy csaló, aki betette a motel valódi tulajdonosát a fagyasztóba, és átvette a helyét.
  6. York család-Alice, George és Timmy: A kisfiú a domináns személyiség, de képes a rejtőzködésre, ő áll minden mögött. Ez a család szintén Malcolm családjának állít emléket. Alice, a haldokló asszony, mint Rivers édesanyja a halála napján. Vagy Timmy, a fájdalomtól megnémult gyerek, mint maga Malcolm egykor. Timmy egyébként pont annyi idős, mint, amikor a főszemélyiség anyját megölték.
  7. Robert Maine: egy elítélt bűnöző, aki Malcolmot jelképezi, akit gyilkossággal vádolnak.
  8. Samuel Rhodes: egy szökött bűnöző, aki felvette egy zsaru identitását, és úgy tesz, minta rabtársát szállítaná át. Egy csaló gyilkos, akinek van agya, mert mindezt véghezvitte. Lehetne Malcolm alteregója is, de ehhez inkább már Timmy elterelésének van köze.

Kevin Wendell Crumb
Egész életét végigkísérte a betegsége, sosem volt önmaga. Az anyja bántalmazta, ezért tört meg a személyisége.
  1. Barry S.: ő a domináns személyiség, gyakorlatilag irányítja a többit. Kifinomult stílusa van.
  2. Dennis: szemüveget visel, lányokat rabol el. Mániákus, mint a főszemélyiség anyja, szereti a tisztaságot. Ő az egyik, aki a többi személyiségre vigyáz.  
  3. Patricia asszony: idősebb nő, aki szereti a precizitást, a tökéletességet. Ő a csapat másik őrzője, igazi anyatípus. Dennis és ő igyekeznek elnyomni Barry-t, hogy uralhassák Kevint.
  4. Hedwig: naív 9 éves fiú. Szereti a zenét és a táncot. Ő az egyetlen, aki akkor jön és megy Kevin testében, amikor akar.
  5. Jade: flörtölő, vlogoló, cukorbeteg tinilány.
  6. Orwell: idős történész, aki nem támogatja Beast kiengedését.
  7. Beast: a szörnyeteg, ő a legutolsó személyiség. Állatok ereje van benne, abból az állatkertből, ahol a főszemélyiség dolgozott. Gyilkos és kezelhetetlen, a személyiségek szabadítják el.
  8. Heinrich: aggódik a csapatért.
  9. Samuel: ő is aggódik a csapatért.
  10. Mary Reynolds
  11. Ian: akcentussal beszél és ő Mary Reynolds ikertestvére.
  12. Norma: udvarias, állandóan szabadkozó asszony.
  13. Mr. Pritchard: ő egy professzor, nagyon okos.
  14. Luke: elég nagyszájú.
  15. Goddard
  16. Bernice
  17. Polly
  18. Rakel
  19. Felida
  20. Ansel
  21. Jalin
  22. Kat
  23. BT
Crumb személyiségeit több csoportra lehet bontani.
  1. Domináns személyiség: Ez mindig az a személyiség, aki a legnagyobb hatást gyakorolja a fő személyiségre. Legtöbbször az, aki az egyén maga is lenni akar, vagy pont önnönmaga.
  2. Az anya/Őrszem: Dennis, Patricia. Mindketten igyekeznek a többi személyiségre vigyázni, illetve teljesen elnyomni mind a fő, mind a domináns személyiséget. Ezt a két identitást valószínűleg Crumb zsarnoki anyja hívta életre.
  3. A tudós: Orwell, Mr. Pritchard. Mindkét férfi nagyon okos, ami arra enged következtetni, hogy Crumb sem egy buta férfi, és meg van benne a hajlam, hogy az eszére hallgasson, de nem képes rá egyedül.
  4. A védelmező: Heinrich, Samuel. Mindketten aggódnak a csapatuk miatt, nem akarnak széthúzást, vagy összetűzést, csak egyben akarnak maradni. Valószínűleg maga Crumb sem akarja elveszíteni a személyiségeit, hiszen mindre szüksége van, ezért aggódik oly nagyon tudat alatt.
  5. A gondtalan: Luke, Jade. Crumb-nak is nagy szüksége lenne a felszabadulásra, hiszen fogoly a saját testében.
  6. A gyermek: Hedwig egyértelműen az a kisfiú, akit Crumb elvesztett az anyja ámokfutása alatt.
  7. A szörny: a végrehajtó. Az ő feladata pusztítani, Crumb egy sötét oldala, amikor már szinte feladja. Ekkor veszi át a helyét a szörny, a ’személyiségek gyilkosa’.
  8. A nők + a maradék: Mary, Norma, Bernice, Polly, Rakel, Felida, Jalin, Kat, Patricia, Jade. Ian, Goddard, Ansel, BT. A nők egyértelműen Crumb anyjának egyes kivetülései. Vagy olyan tulajdonságok hordozói, amiket a fiú gyűlölt, vagy olyanoké, amiket a fiú kívánt bele az édesanyjába. A többiek szerepe ismeretlen, de nyílván Crumb egy tulajdonságát tükrözik, amik nem túl dominánsak.
+++
Valójában nem akartam semmilyen konklúziót levonni a cikkel kapcsolatban, csupán azért írtam meg, mert ez a téma elképesztően érdekes… Aztán, elkezdtem idézeteket válogatni az egyik filmből a cikk mellé…
És több dolog is eszembe jutott. Mindenféle következtetés vagy magyarázat nélkül leírom őket, azután pedig az idézetek következnek, szintén különösebb indoklás nélkül…
-          Mekkora fájdalom kell ahhoz, hogy egy gyermek elméje darabokra törjön?
-          Mekkora emberi, szülői mulasztás kell ahhoz, hogy ezt át kelljen élnie egy kisgyereknek?
-          Hogyan lehet úgy élni, hogy sosem vagy önmagad, vagy amikor igen, az sem te vagy?
-          Milyen érzés lehet tudni, hogy több ember is lakik benned, akik között vannak nagyon ijesztőek is, vagy olyanok, akik személyisége gyökeresen ellenkezik a tieddel, vagy olyanok, akiket nem is ismersz?
-          Milyen úgy elaludni, hogy nem tudod, te ébredsz e fel, vagy valaki más?
-          Milyen lehet érezni, megszokni, és talán még meg is szeretni azokat, akik benned élnek? Milyen lehet az, amikor el kell válnotok?
-          És milyen lehet a saját elméd foglyaként élni, míg valaki más irányítja a tested?
A kérdések után néhány megjegyzés…
-          Mindegyik alanynak volt egy domináns személyisége, aki a legtöbbször volt jelen, aki a legtöbbet tudta, és aki szerint a főszemélyiség nem elég erős a test birtoklásához.
-          Mindegyik személyiség, mindegyik alanynál, válaszként jött létre egy-egy élethelyzetre, amit a főszemélyiség képtelen volt kezelni.
-          Egyik egyén sem volt oda attól, hogy darabokban volt a személyisége, az élete, mégis… mindegyik hozzászokott a többiekhez, így vagy úgy, mert az élete részét képezték. Sőt, sokszor segítették is őt, mert elfelejtett dolgokat, amikre sosem akart visszaemlékezni többé, vagy megvédték a fájdalomtól, vagy törődtek vele, stb.
-          A többiektől vett búcsú sosem volt könnyű vagy egyszerű.
-          Mindig kellett valami, amibe az egyén kapaszkodhatott, amikor egyedül maradt önmagában… mert teljesen egyedül képtelen lett volna végigcsinálni.
-          El sem tudom képzelni, hogy mit érezhet az, akinek darabokra törik az elméjét…
+++
Idézetek
-          Emlékezz! 2015.01.07., 10 óra az időpont, amikor beléd szerettem.
-          …Ez egy módja annak, hogy megmentse magát ebből a kegyetlen világból. Ez lehet a szív stratégiája…
-          Én, ezzel az arccal, és ezzel a tekintettel, Cha Do Hyun vagyok.
-          Csak egy szörnyeteg vagyok…
-          Mostantól, ahelyett, hogy „Ölj meg”, inkább azt kérjétek, hogy ’Ments meg”. Még akkoris, ha ez megtörténik, ti srácok, nem fogtok meghalni. Ti, srácok, még mindig élni fogtok, idebenn. De ti, srácok, egy puzzle régóta szétszórt darabjai vagytok, összerakva adjátok ki a tökéletes képet. Cha Do Hyun neve alatt, ti, srácok, a tökéletes emberré válhattok.
-          Megígérem neked ShinSegi, ha nem akadályozod meg, hogy randizzak vele, miután végre összeszedtem a bátorságomat… ha nem lopod el az időt, amit vele tölthetek… Megígérem neked tízszer, százszor és több ezerszer… Megígérem, hogy a következő életemben neked adom a testem, az összes időm és minden emlékem. Megígérem, hogy a következő életemben, én leszek a te hamis képed. Tehát, kérlek, ne jelenj meg többé őelőtte. Kérlek, ne lopd el ezt a szerelmet tőlem.
-          A véletlen találkozás volt az első hibám. Sorssá formálni a véletlent, volt a második hibám. Állandóan bátorítani, és végzetté formálni a sorsot, volt a harmadik hibám. Engedni, hogy válasszon, az volt az utolsó hibám.
-          Miért kellett darabokra törni a szívem, hogy aztán azoknak a daraboknak a jelentését magam találjam ki?! Miután megkerestem az elveszett emlékeim, és összeszedtem szívem összetört darabjait… látni kezdtem a teljes képet…
-          Nem számít, hogy a rémálom milyen ijesztő, mert egyszer véget ér.
-          Milyen az első szerelem? Ha először történik, akkor hálás. Ha újra megnyitod, elmélkedős. Ha másodszor is megnyitod, szomorú. Ha harmadszor is megnyitod… fájdalmas. Miután újra és újra megnyitod, míg rongyossá nem válik, meghasad a szíved.  És, amikor meghasad, addig törődsz vele, míg el nem zsibbad. Ez az…
-          Ha meg akarsz halni, akkor halj meg. De halj meg holnap! Ha holnap is úgy érzed, hogy meg akarsz halni, akkor halj meg a következő napon. Ha azon a napon is még ugyanazt a fájdalmat érzed, akkor halj meg a következő napon, vagy az azt követőn… akkor sem lesz még túl késő. Ha mindennap így élsz, akkor jönni fog majd egy jobb nap. Jön egy nap, amikor azt mondod magadnak: Jó, hogy nem öltem meg magam.
-          Ő volt az első, aki kinyújtotta felém a kezét. Ő volt az, aki egy pillantásból észrevette, hogy különböznek a szemeink. Ő volt az, aki megkérdezte a nevemet. Ő volt az, aki aggódva várta. hogy visszatérjek. Ő volt az, aki a világ legmelegebb hóemberét adta nekem. Ő volt az, aki olyan szavakat mondott nekem, amik felérnek ezer másikkal. Ő volt az, aki már azzal boldoggá tett, hogy csak nézhettem őt. Ő volt az, akinek ezt sosem tudom majd meghálálni, még, ha egész hátra lévő életemben próbálom is.
-        Gyerünk – Hová? – Bárhová. Meneküljünk el. Az ijesztő emlékeink elől. – Rendben. Gyerünk. Bárhol is van ez…
-        Az egyetlen dolog, amit akarok, az a szabadság.
-        A bennem rejlő dolgok teljesen megváltoztatnak. Elkábítanak és megkötözve egy sötét szobában csapdába ejtenek. Az elvesztett időm darabjait és az eltaszított szerelem emlékeit messzire száműzöm. Kitörölve őket, megszabadulok tőlük. Csupán egy üres kagylóhéj marad utánuk hátra. Tudtom nélkül ordítok. Csupán ennyi emlékem maradt. Jéghideg szívem feledésbe merül, amint elalszom. Meg akarok szabadulni a fájdalomtól, mely leláncol. Valaki mentsen ki innen, a lelkemből, mely csordultig van sebekkel.
Elrejtőztél egy helyre, melyet nem láthatok, helyettem te viseled el a fájdalmat. Mikor haragom eggyé olvad velem, mély álomba zuhanok és az elveszett emlékeimet hajszolom. Arra vágyom, hogy megleljem az igazi énem, aki nem te vagy, de szívem horzsolásai túl súlyosak. Noha igyekszem elrejteni, de a szívemben megbújtak előjönnek, és felébrednek. Szörnyű emlékeim túloldalán találkoztam veled. Még az elveszett érzéseimet is megragadod, és a zuhanásból felélesztesz engem. Próbálom nem elengedni a kezed, próbálom teljesen kitörölni a rémálmokat. Olyan erősen próbálkozok, ezen a helyen, ahol csapdába ejtettem magam.
Nem az irányít engem, aki bennem él. Nem az erős gyógyszerek gyógyítanak meg engem, hanem a szerelem. Hangod, melyet a fülemben hallok, felébreszt engem ebből az elveszett létből. Miután átölelsz és megcsókolsz, eltűnik, és többé nem jelenik meg.
.
A mélyen árnyalt égbolton téged látlak, kitől nem tudok elszakadni. Álmomból te ébresztesz fel és újra megcsókolsz. Minden nap velem van az illatod, s a hangod, mely azt suttogja: szeretlek. De te hol vagy?
Ki akarok törni a sötétségből, hogy megtaláljalak téged, de meg se érinthetlek, át se ölelhetlek.
A megérinthetetlen éjszakai égbolton látom, amint visszafordulsz és megmentesz engem, aki megtört. És egy képbe zárod be. Sajnálom, hogy így ragaszkodom hozzád. Szomorúan kiáltom, hogy ne menj messzire. Elkeseredetten hullnak újra a könnyeim, ha nem látlak újra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése