TitanicaE.
A
Titanica Encyclopedia
egy nagyszerű angol nyelvű oldal, amin mindent megtudhattok, ami innen idő és
hely hiányában kimaradt.
De,
hogy senki se vesszen el a részletekben mindent linkelek és magyarázok.
Az
oldal részei:
Nem
érdekes
Itt
olyan dolgokról olvashattok, amik magát az oldalt, a munkásságát, a támogatóit,
stb. érinti. Véleményem szerint ez a hajó szempontjából nem olyan fontos.
Otthon
-
Új
adatok
-
Archív
adatok
-
Mai
napon… Évfordulók
-
Írni
az oldalnak: sima levél vagy valami hír, tudnivaló, további adat.
Továbbiak
-
Kutatási
anyagok
-
Cikkek
-
Vélemények
-
Képek
-
E-könyvek
Mozik,
animációk, stb.
Fórum
Ajándéktárgyak
Kommunikációs
csatornák: Facebook csoport, Kutatási oldal
Ezen
túl pedig ott van a teljes utaslista (csak azokkal az emberekkel, akiket
100%-osan azonosítottak). Ez azt jelenti, hogy ez a legpontosabb adatokkal
dolgozó oldal, személyzeti lista. Illetve az áldozatok (megtalálások,
temetések) és a túlélők (csónakok, személyek) adatai.
Titanic
utaslista
Minden
egyes utas nevére kattintva olvasható annak életrajza, vagy néhány adata. A
nevek mellett általában az utas képe is szerepel.
1.osztály:
324 UTAS
2.
osztály: 285 UTAS
3.
osztály: 708 UTAS
Beletartoztak
valamelyik osztályba, de külön is jelölve vannak:
-
Az
utasok szolgái: 43
-
Technikai
személyzet: 14. Azt jelenti hogy a hajóhoz köthető „vezetők”, pl. az építő, szerelők,
tengerészeti mérnök, hajótulajdonos, vízvezeték-szerelő, villanyszerelő, műszaki
rajzoló, stb.
-
14
személy csak Cherbourg-ig, 8 személy csak Queenstown-ig utazott.
-
128
gyermek
Személyzet
Tisztek:
10 FŐ
Fedélzeti
személyzet: 66 FŐ
Gépészeti
személyzet: 324 FŐ
Kiszolgáló
személyzet: 431 FŐ
Éttermi
személyzet: 69 FŐ
Postai
személyzet (Kiszolgáló személyzet tagjai is): 5 FŐ
Hajó zenészek:
8 (2. osztályú jegyekkel.) FŐ
Dezertálók:
20 fő. Ők nem voltak a hajón, bár aláírták a szerződést és szerepeltek az
előzetes listákon
Túlélők
40/12
utas volt csak benne, negyedikként eresztették le a jobb oldalon. A csónakban 2
nő (Sir Duff Gordon neje és titkárnője) volt csak. Állítólag azért voltak ilyen
kevesen benne, hogy később visszaforduljon a vízben maradtakért, de nem tette.
Állítólag mert Sir DG nem hagyta.
Hetedikként
engedték le a bal oldalon, 18 utas.
Harmadik
hajó a jobb oldalon, 37 utassal.
Nyolcadik
hajó, bal oldal 41 utas.
Második
hajó, jobb oldal, 33 utas. Az utasok fele férfi volt, a hajó egyik legénységi
tagja vissza akart fordulni segíteni, de utasai nem engedték.
Második
hajó, bal oldal, 24 utas.
Első
csónak a jobb oldalon, 26 utas.
Első
hajó bal oldal, 27 utas.
Ötödik
hajó, jobb oldal, 38 utas. Ekkor már úgy tűnt, hogy a női utasok elfogytak, így
18-an felszálltak rá a legénységből.
A
bal oldalon engedték le, de pontosan nem tudni hányadikként, talán az utolsó
volt ezen az oldalon, 33 utas.
Hatodik
hajó, jobb oldal, 45 utas. Utasai féltek, hogy felborulnak, mert sokan voltak.
Harmadik
hajó, bal oldal, 19 utas. Ez a hajó később visszament a túlélőkért a 14-essel,
de csak tehermentesítette a több hajót.
Hetedikként
jobb oldal, 56 utas.
Bal
oldalon engedték le, nem tudni hányadikként, 40 utas. Később visszamentek a
túlélőkért, vettek is fel utasokat, de nem mind élte túl.
Nyolcadik
hajó jobb oldal, 53 utas, ebből maximum 20 nő, gyermek, a több férfi, többnyire
legénységi tag.
Bal
oldal, nem tudni mikor, 33 utas. Ebben a csónakban több furcsa történet is
született.
Ez
a csónak elszabadult, amikor ki akarták bogozni, így a vízben telt meg
utasokkal, többnyire későbbi holtakkal, 14 túlélője volt.
Ez a csónak sem lett leengedve, mert bogozása
közben leesett és felborult, így túlélői a hátán utaztak, majd később átvette
őket másik hajó, 21 túlélő.
9.,
egyben utolsón csónak a jobb oldalon. 45 utas, többnyire a Harmadosztályról,
több férfi.
9.,
egyben utolsón csónak a bal oldalon. 20 utas.
Titanic
szerkezete
10
emelete volt a hajónak, amit ezen a térképen meg is lehet tekinteni. Lehet a
képen navigálni az alsó gombokkal. Ha elég közelre hozzuk láthatjuk, hogy hol
mi volt, természetesen minden angolul van, de ennél jobb szerkezeti térkép nincs
a Titanicról.
Áldozatok
1496
fő Áldozat
Testek
megtalálása
Haltak meg utasok a csónakokban és később is. A
testek megtalálására (akik a vízben maradtak) két hajót küldtek ki (egy másikat
meg az értékek, felszínen úszó roncsdarabok, stb. eltakarítására). Az MB hajó 218 főt, míg az M hajó 14 főt szedett össze.
Ezekből
239 azonnal azonosítható volt, míg 330 utast nem tudtak azonosítani. Aztán ott
voltak azok az utasok, akiket meg sem találtak.
A
nem azonosított utasok kis lapokat kaptak, amiken az adataik voltak (becsült
kor, neme, ruházata, értéktárgyai, becsült osztálya), később voltak, akiket így
azonosítottak is.
Temetések
Közel
30 halottat vonattal szállítottak haza családjaikhoz. A többieket három
temetőben helyezték örök nyugalomra vallásukhoz mérten. Azok, akiket nem tudtak
azonosítani találomra kerültek elhelyezésre aszerint, hogy hova tartozónak vélték őket (többnyire azonban inkább azonosított halottakat temettek el). A
többi halottat, akik vagy nem kerültek elő, vagy nem tudtak azonosítani, tengeri
temetésben részesítették. Több templomban is tartottak megemlékezéseket,
illetve az óceánon is a roncs felett.
Fairview
temető: 121 halott.
Baron
De Hirsch (zsidó temető): 10 halott.
Mount
Olivet: 19 halott
Fairview |
Mount Olivet |
Baron Hirsch |
Nagyon nagyon részletes cikk, ilyen pontosan még életemben nem láttam a Titanicról leírva semmit, pedig rajongok érte, csak én nem beszélek angolul sajna.
VálaszTörlésKöszi. :)
Törlés